tisdag 16 december 2014

Intressant

när jag varje morgon stiger upp kl 08 och är sedan färdig kl 12. Så går det alltid. Men om jag skall till min verkstad går ja hemifrån kl 10 och får mina bröd kl 12. Och dricker kaffe längs med dagen.

Nu fortsatte jag då med julkorten och håsa lite med andra julbrev. Julkorten ville jag få postade före klockan 16.

Sen började jag då skura skåpet i kökets hörn. För en tid sen hade vi städat övre hyllan med Caro och kastat bort vissa saker. Nu fortsatte jag då med resten av skåpet. Skurade hyllorna och kasta nu bort nånting.

Nedersta hyllan ville inte bli ren så den fick ett fint papper. 


Nu hade jag då fem julbrev som jag sku posta. Jag beslöt stavgå till Ärrän som finns i ändan av Pohjolagatan. Hurtigt gick jag dit och lika hurtigt kom jag tillbaka. 

Här en massa lyktor utanför biblioteket.

Jag kokade potis och korv och när jag stängde av potisvattnet uppenbarade sig Monsieur. På dagen hade han tvättat fönster och sedan varit till Plantagen efter en gran och nu sen då till stan. Nora ringde och vi beslöt att fara till henne på torsdagen - också Caro och Amanda. 

Monsieur och jag såg sen en film på ettan Rastlös med Charlotte Rampling. Andra delen kommer tyvärr nästa tisdag.

I morgon skall här dammsugas och så har
Aron julfest i sin dagis på eftermiddagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar