torsdag 18 december 2014

Jag stod på hållplatsen

69:an kom och där var Caro och Amanda. Vi steg av lite före Finlandiahuset och så promenera vi ner längs Museigatan till Caloniusgatan. Nora och Emil blev glada och dessutom var Hannele där. Vi fick kaffe och en croissant och Emil och Amanda lekte nu inte precis, men dom var väl kaverir. Nora fick ett halssmycke av mig som jag aldrig fota.

Efter en timme gick vi ut. Vi tog en promenad till Narinken.


Här är vi på väg med Amanda och Emil    : )

Båda barnen hade somnat så ingen ville nu sen vara på Narinken där det fanns karuseller. Vi gick till Forum och där sa Caro att hon skall till H&M och vi andra for upp till översta våninen där jag fick glass och vatten -  dom andra glass och capuccino och vatten. Där satt vi länge och prata och småningom for Hannele til Esbo och Nora hem tillbaka. Nora skall vara med Emil i Esbo hos sina föräldrar hela nästa vecka.

Jag kom hem och texta lite med Caro och tog en lur. Sen KP och ärtsoppa och ett samtal med Kalle som sa att julen i år blir annorlunda. Han kommer inte den 23:dje utan bara för att fira julafton och sen far han hem för att sköta Miiu. Inka är i Kouvola. Och efter ett par dagar far han med Sanna till Taiwan.

I morgon kommer Aron och Amanda hit för Caro skall på en fotografering och efter det skall jag och hälsa på min gumor med min bror och Anneka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar