tisdag 2 december 2014

Till stan

i dag. Jag behövde massor. Steg av vid Kajsaniemiparken och gick till hörnet där det säljs saker för 5€ och 1€. Där hitta jag ett par strumpor att ha på mig i hytten. 

Dom sätter jag sen i roskisen.

Ett par minuter vänta jag på sexan som förde mig till Bulevarden och Bocca. Där köper jag alltid min Beverly Hills tandpasta. Igen fick jag fyra tandpastetuber.

Den fjärde var gratis   : )

Sen via Bert Morelius Antikaffär där vi nu skoja med varandra. Han tyckte att om smyckeskålen inte skulle ha haft en pikuliten bit borta skulle den ha varit värd 50€, men nu tyvärr 5 € på loppis. Ja ja.

Där syns biten som låssat.

Fina julsystem i Forum.


Sedan till Yves där jag köpte en hel del. Dessutom en konstig läpp-pomada som gjorde mina läppar grann röda. Burkarna uppe till vänster är för tuikkur.


Och sen en ny muminkalender. Flickan sa att hon har gett feedback till det nya tryckeriet Ajasto. Den är massor tunnare än förr och halvvägs ner på sidorna finns plötsligt namnsdagarna och sen kommer mera utrymme. Konstigt.

Hos Stockmann upp till åttonde där jag fick god glass och sen en massa från delikatessen. Hemma mat och sen Kennedy. Nu blogg och lucka nummer 2.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar