fredag 19 december 2014

Aron och Amanda

hämtades hit till klockan åtta. Jag hade stigit opp 6.30. Också Monsieur steg upp småningom. Kl åtta börja jag med kaffet och Caro meddela att dom var på väg. Aron och Amanda hit och Caro på fotografering. Sande sku på ett möte. 

Snart fick Aron och Amanda sina plocktalrikar och jag drack mitt kaffe. Pikku hiljaa gick mofa med Aron upp på datorn och jag var med Amanda och lekte med Brio-tåget. Sen såg vi på Biet Maja. Efter elva kom mamma tillbaka. Jag hade ännu kvar kaffe och mina bröd, men gjorde likadana åt henne. Dessutom fick hon mofas jugurt. Men det dumma var att jag inte tog några bilder.

Småningom sku jag iväg till min gumor. Gick via en blombutik där tanten tyckte att om en hyacint kostar 4,10€ och jag inte hade slantar kunde jag betala den lite senare.

Hos min gumor fanns bara min bror. Anneka hade farit till Borgå. Vi hade helt trevligt där. Min gumor var glad. Min bror berätta vad han hade gjort och jag berätta vad jag hade gjort och min gumor beätta vad hon hade gjort. Vi var där säkert mycket över en timme. Sen for min bror till Sibbo efter Emma. Tilda har födis så Emma sku vara ett par timmar hos min bror.  Jag sa adjö åt min gumor och kontakta Monsieur.  Och så gick jag och betala hyacinten.

Vi for till Musta där vi köpte massor och sen hem. Här var ännu Aron, Amanda och mamma, men på väg hem. Aron var rolig. Han la sig på sängen i mofas rum och låtsades snarka   : )   Men fortfarande inga bilder.

Jag tog en en timmes lur medan Monsieur tvätta bilen.

Det blev julglögg och sen god mat. 

Gravad lax från Stockmann som jag stekte, Oolannin uuniperunat, honungsmelon och sallad.

Konstig liten vittvins skvätt.

Sen börja en ganska bra film på Teema. Den hette Försoning med Keira Knightley. 
Sluta bortåt elva.

I morgon inget speciellt. Undrar om Syrjänen textar om min ring? Borde ändå till stan för att kolla om mitt kamerafodral har blivit hos Rajala och köpa hibiscus te´åt Sanna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar