torsdag 11 december 2014

Hurrraaaaa!

Jag är så glad! Min kamera och min telefon och min gmail funkar   : D


Men vi börja med att fara till Monicas julfest i Folkhälsans hus. Hon dela ut ord till julsånger som vi sku sjunga för gamla gummor i övre våningen. Det gick riktigt bra! Och när vi kom ner tillbaka fick vi massor gott att äta.

Aj jo, termosarna med hett vatten fattas...

 Och här då roliga barn. Det är Amanda som står med ljusröd klänning och tomteluva med två "luvor". Men där fanns nog mera barn än det här. 

Sen kom vi hem och Amanda härja lite. Klockan var bortåt ett och jag laga frukost. Caro lulla Amanda och där satt jag som jag brukar med dagbok och Husis. Jag var väl sen på datorn tror jag och skrev en lista med vad jag skulle ha från stan och då såg jag ett mejl från Rajala att min kamera är reparerad. Det var ju roligt   : )

Men det roligaste av allt var att Caro installera min gmail på telefonen. Tänk så hon är duktig! Hon skall få en flaska vin av mej   : )   Och så beslöt dom bli ännu en natt här - Sande är som sagt på kryssning.

Jag tog 69:an till posthuset där jag samtidigt köpte julfrimärken och vanliga frimärken och sen gick jag då efter min kamera. Det var samma grabb igen. Han sa att dom påstår att dom inte hitta någå fel men att texten var på tyska så den verkar att ha varit i tyskland. Han sa att kanske dom har bytt ut allt eller liksom reparerat. Nå, veta nu sen... I alla fall har jag fått den nu och den funkar utmärkt!

Monicas yoga gick också helt bra. Också huvudståendet. 
När jag kom hem åts här kvällsbit. Caro lulla Amanda och mofa limma bilder med Aron och jag gick i duschen.
Sen KP och ärtsoppa.


SENASTE SÖNDAG

 när Amanda vakna  börja hon med att sätta gurkor i håret.

 Och här dom fina ljusröda hårprydnaderna som jag hämta från Stockholm  : )



I MORGON
har vi ännu Salminens här. Dom får frukost, men om dom vill kan dom bli ännu en natt här. 
Sande skall nämligen på julfest    : D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar