måndag 29 december 2014

Allting i princip färdigt

när folk börja droppa in i köket en efter en. Aron fick en fin plocktalrik och Amanda lika så. Båda fick hårdkokt ägg.            

 Här Amanda när solen lyser genom hennes rufsiga hår    : )

Jag visa åt Caro var fröbollen hade blivit och hänga och plötsligt var ekorren där. Den satt länge och tugga på den, men sen tog den bollen med sig nånstans.

Måst kolla i morgon vart ekorren förde den.

Mamma lulla Amanda som sku bli här med mofa. Hon och Aron gick ut för att åka kälkbacke och jag skulle in till stan. Bl.a. till Speranskij. När jag kom ut därifrån var det mörkt. Sen såg jag spårvagnen 1A som stod vid ändhållplatsen. Den far ju till Kottby! Så jag steg på och åkte genom hela Helsingfors    : )

Hemma bädda jag soffasängen och tog en lur. Hörde hur Monsieur anlände. Nu blev det sista gången sill och gravad lax och kallrökt och två olika rom och potis. Vi åt framför tv:n. Monsieur ville se på någå dokumentärer som jag nog också såg på och sen då Lallukka Taiteilijakoti som blev färdigt 1933. Fint med ateljeér och också hem för skådespelare och musiker.

I morgon har vi så tillvida ett lustigt program att klockan ringer åtta och då skall vi till Musta  och sen kommer vi hem och kokar kaffe    : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar