torsdag 25 december 2014

Fint solsken

men iskallt! Monsieur väckte mig 10.30. En så här fin bild fota jag.

Se så den glittrar!

Det blev långt morgonkaffe. Jag skrev dagbok och läste Kyrkpressen och Grafia. Sen förstod jag att jag måst gå i duschen och sen kolla jag alla bilder jag fotat i går. Det blev ett fint inlägg.

Monsieur tog en lur och när han vakna var det mörkt så vi beslöt ta en trad promenad som vi brukar på första dag jul. Jag satt "långs" vilket gjorde att jag inte frös.Vi promenera och såg in till folk. Jag tror att tre, fyra familjer satt och åt   : ) 

Sen kom vi till den traditionella gatlyktan.

Det var ganska kallt -12°

Vi gick via Artek outlet för att kolla en soffa, men den var inte där. Sedan hemma fick Monsieur brandy och jag en grogg. Det var god mat som jag glömde fota. Öl och snaps. 

Medan jag bloggar diskar Monsieur och nu vankas det ost och rödvin. Jess!

Vad vi gör i morgon vet jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar