onsdag 2 oktober 2013

Underbart höstväder

Lite kyligt, men soligt och fint. Jag hade lovat dyka upp tvåtiden i Antik West, men fösenade mig så jag ringde. Damen som svara sa att Tuva Helling också var försenad att kom fast tretiden. Det gick ju bra för jag skulle först kolla en sorts halvädelstenar i en butik på Georgsgatan.  Köpte några och vandra sen upp längs Högbergsgatan. Stack mig in till Steffi Busk- Nielsen som har en guldsmedsbutik i Kihlmanska huset. Där var jag säkert en halv timme. Ändå kommer han nu antagligen att flytta.

Jag gick vidare ner till Antik West. Tuva Helling kom ifatt mig just när jag skulle gå in i butiken. Där var jag säkert en timme.

Intygets pärm.

Och själva klassificeringen   : ) som jag fota först idag...

Sen gick jag vidare till en video/cd butik på Fredriksgatan. För ett par veckor sen hade jag sett David Lynch "Mulholland Drive" i fönstret. I slutet av den finns en perfekt hypnagogia grej. Jag gick in. Kom inte först ihåg vad filmen hette, men innehavaren hitta den i en filmbok - sökte på Lynch   : )

Jag skall se filmen först - sen får Kalle den. 

Jag fortsatte till en annan butik där jag gissa att dom sku ha dom där halvädelstenarna. Jeps, så var det. 

På väg till Forum såg jag mitt på Tuppens torg den här roliga saken. 

 Ett "träd" upplyst innuti och med en silvergrej upptill och en "gren" för ugglan Bubi att sitta på. 

 Månne Bubi lever ännu?

Sedan ett besök till Yves och sen 3+1 päivä hos Sokos. Där köpte jag också vår mat: grillade kycklingbröst och Oolannin potisklyftor med skal. 

Sjutiden var jag hemma. Packa upp, bytte om och snart god mat på bordet.

Kycklingbröst, klyftpotatis och sallad. Dessutom Chianti vin. Tallriken speglar sig roligt i vinglaset   : )


Plötsligt var klockan 21.00 Bergman började på Teema. Jag såg inledningen av filmen Biutiful, men konstatera att den håller på ännu en timme.

Nu skall jag fortsätta med den   : )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar