torsdag 31 oktober 2013

Jag stod i vardagsrumsfönstret

och vänta att se Caro och Amanda närma sig. Gick av och an till köket och såg deras bil med hela familjen på gården. Nå just så! Jag gick ner och tog emot mamma och bebi. Sande förde Aron till dagis. Aron hade sagt att Amanda int får komma till oss om int han får. Nå, Caro lova gå efter honom så det dög väl...

Vi åt frukost. Amanda låg på golvet.

Är man flicka så är man   : )

SMÅNINGOM
gav mamma sig iväg till Inka. 
Vi låg på golvet och lekte. Jag jumppa med henne på mina ben. Vi gick run t i lokalen från fönster till fönster. Amanda åt Nan och Nypon-såse. Sen somna hon. Vad månne jag gjorde under tiden. 
T hade skaffat nya vinterdäck. Var borta nån timme. 
Småningom beslöt jag att lämna yogan imellan. Tyvärr. Det börja kännas lite stressigt. Men det dabbigaste var att Monica meddela att inkommande torsdag är där nån fest i vår yogasal så vi ses först om två veckor.  Ja ja. 

TYP NÅGÅ HALVFYRA
dök Caro och Aron upp. Jag bad att dom sku ringa när dom närmar sig så vi var i fönstret med Amanda. Aron titta med mofa på Youtube och jag laga plocktallrik åt honom. Men dumma jag glömde fota Caros fina hår. Jag är en tåntskalle. 

DET BÖRJA SKYMMA
så vi gav oss iväg till Musta och Caro med barn promenera hem. Tillbaka hemma börja jag vika byke och pikku hiljaa packa lite. Tala med min vän Gunnel en lång stund och värmde sen korvsoppan från tisdan.

KL 06 OPP
i morgon. Hoppelunda regnar det inte då när vi skall fara. 
Och så hoppas jag att där inte finns mösslik i fällorna. Undrar om jag berätta att jag satt stålull i öppningarna genom vilka jag antar att mössen tar sig in i stugan.

Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar