lördag 5 oktober 2013

Helt humor lördag

Ändå vakna jag lite för tidigt och fick inte sömn mera. Monsieur hade lagat frukost. Min frukost drog natutvis ut på tiden och vi börja planera biografbesök. Det blev Liberace. Filmen börja 15.30 så vi for iväg 14.30.

Här jag utanför biografen som var Maxim.

Det är en bra film. Rekommenderar! Visste nån att Liberace dog i aids?
Nå, hur som helst gick vi sen till Stockmann. Monsieur sku ha nånting och jag sku lotta, vilket man gör  numera i nedre våningen vid tobaksdisken.

LÖRDAGENS ÖNSKEKONSERT
hade börjat när vi kom hem. Monsieur krydda fisken och jag gjorde resten. Monsieur fick ett glas vin - jag en grogg.  Det var så super trad lax att mera trad kan det inte vara. 

PÅ TEEMA
börjar kl 21 en dokumentär om en restaurang i Katalonien som hade tre Michelin-stjärnor och hur den slutate 2011. Efter det en film som heter Dinner Ruch och är en "spelfilm". Båda kommer på Teema.

BRUNSCH
i morgon. Det är frågan om en FK i Gamlas. Lite lustigt att ta sig dit en söndag kl 13, men nå, man sir sen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar