måndag 21 oktober 2013

Solen gick upp

08.15.
 Här är klockan bara ett par minuter över åtta.
Dusch och god frukost och som alltid Muistojen Bulevardi.


HERMORATATUTKIMUS
i morgon så jag konstatera att jag måst pedikyrera och raka lite fjun från benen. Dessutom hade jag beslutat registrera båten i dag. Ändå verka det lite komplicerat. Nån sa att eftersom båten kommer att finnas på Bodö skall den registreras i Borgå. Borgå Magistrat hade ok Farkostregistrering men överallt på blanketten som jag printat stod det FORMTEXT ????.
Nå, jag hade läst att man kan registrera båten var som helst och ringde för säkerhets skull tanten i Borgå som sa samma sak. Så efter min HRT (hermoratatukimus) går jag till Albertsgatans Magistrat och registrerar båten.


TRETIDEN 
till verkstan. 
Jag börja med att stämpla det gröna hängets baksida och sen lödde jag en länk för keden.



SLUTLIGEN
den vita glasbiten som är ett hjärta.
I princip likadant silverbotten men lite annorlunda "klor".

 Dessutom skall det hänga liksom snett i hjärtats större del.

På onsdan skall jag ännu lite kolla att glasbiten hålls på plats.


JAG GICK HEM
lite över 18. Trad sill, nakkir...   
Och vad blir det i morgon? Korvsoppa eller ärtsoppa? Är vi lite tråkiga?

HRT
kl 12.20. Sen Magistraten, sen diverse uppgifter i Stockmann, sen Yves. Jag sku ännu och kolla en människas silverklocka - armbandet sku repareras - men det blev uppskjutet.

Hoppelunda i säng före 23 i dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar