fredag 25 oktober 2013

Lite tidigare väckning

för hit sku komma gubbar. Fredagen brukar vara städdag, men nu var det tidig dusch mm.
Två jätte trevliga grabbar kom tiotiden. Först kolla dom vad det var frågan om och sen bar dom upp alla maskiner.

 Konstiga saker i vardagsrummet.

 Ser ut som nånsorts Bonk-system.

 Borden var flyttade åt sidan i övre våningen.

En grej som förde hurja oljud i tamburen.

Det var alltså frågan om en vattenrörsreparation på takterassen. Vi åt jugurt och drack kaffe och i något skede kom dom och sa att nu går dom  på lunch, men kom ganska snart tillbaka. 
Dom berätta att det är sånt ämne som används vid oljeborrningar. Att det håller 50 år eller kanske t.o.m 100.

Jag tala sen säkert 45 min med min gumor och sen var balkonggubbarna småningom färdiga bortåt tretiden. Jag hade satt verkstadskläder på mig så nu fick jag då byta till nånting annat.

Vi for till Musta och sen gick Monsieur til Kirjamessut och jag var ganska länge vid datorn. När Pixel börja kl 18.30 anlände Monsieur så vi såg på Pixel tillsammans och sen blev det då matlagning. Monsieur krydda fisk medan jag tillredde lever. Det blev alltså lever med rosévin.

INGEN STÄDDAG
i dag så det blir väl då i morgon. Dessutom ville Caro och Sande gå till vin- och matmässan så vi får väl båda barnen hit. På söndagen skulle jag ändå villa till lande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar