tisdag 22 oktober 2013

Massor program

- eller skall jag kalla det uppgifter - idag. Det börja med att en man kom för att kolla takterassens rör för regnvatten. Han faktiskt filma det inifrån. Röret får "sukitus" vid lämpligt väder.

Sedan for jag då iväg. Jag var inte speciellt rädd för elströmmen som leddes till nålar här och där. Ändå var det ett par som tog ganska ont. Någon nerv är det nu då lite större fel på. Går till ortopeden 11.11.

Sedan hurtigt väg till Magistraten på Albertsgatan. Jag tala svenska med flickan i receptionen. Hon sa: "Puhutko suomea"? Sen sa hon då glatt att båtregistreringen är i andra våningen. Men samma sak där. Hon tala bara finska. Men nu är båten min   :)

Ändå av nån orsak på finska. Skuggan är jag som fotar.

 Plastad så den håller vatten.


SEDAN VIA YVES
till Stockmann. Till åttonde våningen efter Midlake biljetter åt mig och Kalle. Dom har konsert på The Circus i mars.


Det här är fjärde våningens valnöts Mövenpick. Samma jag åt en gång tidigare.


MOROCCANOIL
hade ett försäljningsställe framför hissarna i Stockmann. Förutom oljan fanns det också andra produkter. Dom är nog ganska dyra, men nu fick man 20% rabatt så jag köpte till av oljan.

HEM
via Stockmanns matvaru och sen en skön tupplur. Det blev Knorr-soppr, men jag var utan knäckebröd. Ändå hitta jag olika sorters salta kex   :)   Och så läste jag en gammal KP.

FÖRSTA DELEN
av Solsidans nya period såg jag inte på söndagen, så det är ju bra att den har repris idag.
Vad månne jag tycker?


CARO HAR EN FOTOGRAFERING
i morgon. Sande blir först hemma med Amanda och elvatiden hämtar han henne hit. Undrar hur det blir med min utepunttis?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar