tisdag 8 oktober 2013

Många roliga program idag

Jag börja med att kolla frukostar på olika caféer på datorn och konstatera att man fick croissant och appelsinjuce på dom flesta. Tja. Kankse Strindbergs café sku bli bra?
Efter besöket i Terveystalo promenera jag över förra buss-stationen och såg det fina kapellet. Jag hade så god tid så jag beslöt besöka det. Det var det mest rofyllda och underbara jag nånsin upplevt.

 Jag satt där säkert 20 minuter.


TRÄFF MED MONSIEUR
kl 12 så jag hade tid två timmar. Via Stockmann och köpte gummitåddor till mina gåstavar och sen till Akademen efter tredje Knausgården och dessutom Flodhästen i vardagsrummet som då är Tommy Hellstens bok jag aldrig läst. Och när jag stod i Akademen kom jag plötsligt att tänka på Café Aalto. Där har jag varit många gånger, men aldrig ätit frukost. Bra beslut!

 Jag valde Musikerns Frukost med bröd, smör, ost , tomat, gurka, myssli, jugurt, honung, kaffe...

Och natutvis juce. Ny pressad. Drack med långa tänder.

Här satt jag.


STRÖMMINGSMARKNADEN
följande. Det var därför vi hade träff med Monsieur. Han gick till sin vän Bosse Mellberg och köpte bröd och jag gick till Baba och köpte en liten vassbuksburk. På söndagen hade dom intervjuat henne i Tians Nyheter.

 Deras båt hade fått första pris för snyggaste framsättningen.  
 
Vi gick sen ännu en runda och konstatera att där var massor mindre båtar än i fjol.


IGEN ETT BIOBESÖK
Monsieur hade sett att Blue Jasmine börjar kl 14. Vi sökte oss småningom till Kino Palats. Tur för mig! Jag som hade tänkt dammsuga   : )

Också Blue Jasmine var en bra film. Ändå lite mer annorlunda än Liberace.


EFTER ALLT DETTA PROGRAM
börja jag nu känna mig trött. Hemkommen ringde jag till Aava för att beställa hermoratatid som jag fick om två veckor och sen en skön tupplur. Opp kl 18 och koka siskonkorvssoppa som igen blev sjukt god. Det är nog så att färska rotfrukter är massor bättre än djupfrysta.

SOCIAL NETWORK
kl 21. Tänkte se den.

Och i morgon äntligen verkstad. Det skall bi aamuvuoro   : )






2 kommentarer:

  1. Varför drack du juicen med långa tänder. Smaka den illa? Jag skall i november träffa tanter just där och vi skall äta frukost. Om deras juice är dålig så... ööh... ?

    SvaraRadera
  2. Nej Gunilla! Den är inte dålig. Utmärkt färskpressad. Jag bara tycker inte om appelsinjuce :)

    SvaraRadera