måndag 7 oktober 2013

I morse

när jag kom ner till vardagsrummet trodde jag att solen sken. Men så var det inte.

Det var lönnen utanför fönstret som hade bara gula löv.

JAG VAR JÄTTE OSÄKER
vad jag skulle hitta på i dag. Det blev ändå ingen verkstad. Jag beslöt göra annat. Bl.a vattna blommor.

Och se vad jag då hitta!

EN ROLIG KORRESPONDENS
med båtförsäljaren. Båten är nu betald och den har försäkring. Dessutom skicka mannen dom här bilderna.


Så nu vet jag att båten är täckt   : )


ÄNTLIGEN
packa jag handdukarna som skall till hesy. Och faktiskt byka ännu lite "trasor" till. Jag är så osäker vilken dag jag skall gå till verkstaden. Borde jag vara där hela onsdagen? Kanske Arno sku komma efter dem då? Jag antar att jag har berättat att Arno är aktiv i Helsingfors Djurskyddsförening med kattor och kaniner och sånt.

MIN SJUKFÖRSÄKRINGSANHÅLLAN
slutförde jag och börja sen då vänta att min hermorataläkare sku ringa. Under tiden satt jag en ked på stjärntecknet Vågen. Monsieurs och mitt gudbarn Nora är född den 10.10. Jag postar det i morgon. 

Läkarn sku ringa 15.58 (kan ni tänka er en så exakt tid) men ringde bortåt 18. Nu tala han finska. Han tyckte att om benet har varit sjukt tre månader skall jag gå till "elstötsundersökning". Jag skall ringa till Aava i morgon. Läkarn sa att man eventuellt kan operera, men det tänker jag inte gå med på. Om jag nu går lite långsammare än vanligt är det väl inte så farligt.

HELA DAGEN
hade jag planerat att jag skulle ta en promenad till Musta. Det gjorde jag. Fint väder.

 Det här kallar jag ruska.

Solnedgången speglar sig i Satos hus.


HEMKOMMEN
satte jag igång med sill, potis, nakkir... Liksom trad med knäckebröd och isvatten. Sen kolla vi Bettina med Lisa Nilsson. Nilsson var lite tantig tyckte jag.


TERVEYSTALO
i morgon. Tidigt. Jag kommer inte att hinna få kaffe. Men nu föreslog Monsieur att jag kan gå på café efteråt och så kan vi träffas och gå till strömmingsmarknaden. 

Bra idé.

2 kommentarer:

  1. nemen det är ju självklart!!
    I ert kranvatten finns det svamsporer eftersom alla era blommor får svampar då du vattnar dem.... ni dricker samma vatten sååååå det är altså små svampar som förösker växa ut genom dit knä!!!

    SvaraRadera
  2. Natutvis! Så måst det vara. Hoppas elbehandlingen som jag skall till om två veckor kör ut dem : )

    SvaraRadera