onsdag 9 oktober 2013

Idag i verkstaden

morgonskift. Ändå åt jag gröt och packa Arnos handdukkar så jag var inte där förrän 10.30. Jag ringde Arno och han lova anlända tvåtiden. 
Jag beslöt göra Camis ring idag.  Jag börja med att först med diamantfil och vatten slipa glasbiten. Lite bättre form. Eftersom min vals inte funkar var det lite jobbigt att hitta tunn silverplåt. Nå, det lyckades. Och trådar för att hålla stenen på plats lyckades ju också.

Arno dök upp bortåt två men hann inte sitta ner för han sku avhämta sin fru från en simhall i Ormhuset.


Jag fortsatte med Camis ring. Fick den ändå inte färdig.


 Här alla bitar lödda på plats.

Glasbiten instucken. Ändå skall den ännu poleras i trumlarn så glasbiten måst tas bort.


JAG FICK I UPPDRAG
att ännu köpa lite öl från Alepa. Nå inte var de ju så farligt. Och när jag kom hem såg jag det här fina bordet.

 Snäll man lekte Välimäki och potisen kokade.

 Här min goda portion med öl och snaps.

Den lilla burken innehöll bara 14 fiskar...

Kolla sen det ena och det andra på datorn och blogga nu sen.


DOCVENTURES
visar kl 22.25 filmen Searching for Sugar Man. Fem stjärnor! Anses bra. 
Lämplig stund att före det läsa söndagens Husis   : )

I morgon trad torsdagsfrukost åt Caro och Amanda.

5 kommentarer: