söndag 13 oktober 2013

GSW idag

Träff med Anni kl 11. Deltagarna har börjat bli färre jämfört med hur det var då förr när hela Vanha Satama var full med utställare. 

Här hallen när man kom in. Silverfish i bakgrunden där jag köpte ett par förgyllda guldringar till öronen. En nummer mindre än dom jag har nu.

Det här är Suomen Jalokivituote. Mannen hade också med halvädelstenarna jag beställt.

GSW var alltså i andra utrymmen och här se man ner över den egentliga mässan. Massor fräschare än tidigare. Där var stora fina smyckeavdelningar och dessutom finns Rasmussen och Sargenta numera där nere.


TANDPASTAN
Beverly Hills Formula får man om en månad beställa via nätet.

Tandpastan innehåller enzymer och inte slipmedel. Sålunda kan man använda den hela tiden utan att ha någon paus.



 Härifrån köpte jag rökt ost åt min man. Estnisk från Saaremaa.



ISLÄNDSK SKYR JUGURT
brukade Kalle äta  när han bodde hos oss på sommaren. Han hade en vaniljsmak, men det fanns också jordgubbs och blåbär m.m  Jag köpte ändå vaniljen och sen icke smaksatt.

 Man fick två halvliters burkar för 5€

Där var hela tiden så här massor människor.

Jag borde ha fotat jugurten och osten i dagsljus här hemma, men glömde. Jag gör det i morgon.

 Och här Stefan Lindfors fina slända   : )


JUMPPAMASKINERNA
gick jag förbi på vägen hem. Beslöt göra tio-tjugo övningar i varje maskin. Det var helt roligt men titta vad som hade hänt med den här.

Att det kan finnas idioter. Hur kan man vara så här torvig? Den var inte sönder när Caro och jag var där på torsdagen.


BOARDWALK EMPIRE
börja senaste söndag. Det fanns en Sol öl i kylskåpet så med ölen beslöt jag titta på första delen på Arenan. Och sen senare såg jag då den andra.  Det är en bra serie, men dom där bekanta från tidigare delar finns ju int mera och fortfarande skjuter man ihjäl folk på löpande band.


MIN MAT (om det nu intresserar)

blev haricot vertes, grynost, tonnfisk och Coquus valnösbröd med Motte-smör. Dessutom fanns det en halv flaska Mateus rosé (alltså där blev en skvätt kvar).


VERKSTAD
i morgon. Hoppas få Camis ring färdig. Dessutom kommer Monsieur hem så det blir säkert trad sill och nakkir   :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar