fredag 4 oktober 2013

Jag har köpt en båt

Jag är så glad!
Här en massa bilder.

En fisksump. Bra att ha för gäddor   :)

 Sen lyfter man  ut locket så det blir en bänk.

 Den fina vackra båten.

 Här liksom bänken.

 Här jag.

 Här jag.

 Här ser jag lustig ut.

Här fin i fören med motorn i fögrunden.

OMRÅDET
hette Eke-Marin -  firman SeaWell. En hurja trevlig karl. Han lyckades få en massa andra saker att ingå i priset. Som vinterförvaring och transport ner till Kalkbruket. Jag är så glad. En finare båt hade jag aldrig kunnat få    : )

EN SVÄNG
i Ekenäs och en sväng i Ingå. Där gjorde vi matuppköp.

SKUMPPA
firade vi båten med när vi kommit hem.  Och efter det  god mat med vin som var 15 %.

Kyckling, couscous, paprika och sallad.

I morgon säkert nånting roligt   :)


6 kommentarer:

  1. Hu ska du kunna hålla dig då du slipper och köra först om ett halft år??!!
    Grattis till båten!! :)

    SvaraRadera
  2. Tack massor! Jag lovade Sande att säga när jag uppdaterat, men glömde : /

    SvaraRadera
  3. Gratulerar, den ser fin ut :)
    h. Cami

    SvaraRadera
  4. Jo vet du! Jag är jätte glad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och sjömansflickans allra bästa vän står väntande till vår... silver och gull i hennes hår... å sen hon styra får.. eller någo.. jag hoppas att du faktiskt kommer att köra, för Caros kommentar betyder ju att du inte "behöver" köra.... ;)
      Ps. Mitt favvo-vin för tillfället är just de där..

      Radera
  5. Nå, int mena ho nu riktigt så inte. Jag har faktiskt tänkt köra ut med den till Bodö i maj : )

    SvaraRadera