fredag 11 oktober 2013

Jobbigt att dammsuga

Det tycker jag alltid. I synnerhet om Monsieur inte torkar damm. 
Hur som helst börja dagen med kontakt med Anni. Ingendera av oss hade fått inbjudan till GSW-mässan. Trots att vi är guldsmeder. Jag ringde till mässan och tanten sa att det är våra underleverantörer som skickat inbjudan till oss. Natutvis! Så var det ju. Anni kontakta Rasmussen ch fick inbjudan därifrån och så gjorde jag på samma sätt. Nu har vi lapp med namn och nummer. Den sätter man sen i en plastficka när man kommer dit  : )

Men nu var det ju så att Monsieur for till lande vilket jag unnade honom för fullt. Jag hade slutat dammsuga och då ringde min gumors en släkting och tala i en halv timme och sen äntligen kunde jag gå i duschen. Jag skulle ju sen ännu till Musta. Men dusch m.m före det så jag kom inte iväg förrän kl 18. Det tar typ 20 min att gå till Musta. Jag hade en ganska lång lista . Det blev tunag kassar och sen tog jag 69:an hem.

Fick en grogg och ringde Caro och fråga vad dom tyckte om huset dom hade varit och kolla. Fint, tyckte hon, men kräver remppa.

Sen tog jag fram ingredienserna till min  Ceasar-sallad.

HEIDI HAUTALA
lämnade ju ministerposten i dag. Alla är lite av olika åsikt om det var rätt eller fel. Ja ja.

STRADA
börjar starx.  Den skall jag se och sen kanske Skavlan.

Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar