torsdag 28 februari 2013

RAVITSEMUSTERAPEUTTI
heter väl på svenska dietist. En sådan kontakta jag i dag. Det kommer lustiga ljud från min mage så nu skall vi se om det hjälper med att lägga om dieten. Jag fick en tid 12.3. Hoppas det bli roligt!


BÅDE UTSTÄLLNING OCH YOGA
Jag ringde min yogalärare och sa att jag försenar mig och berätta om lilltån. Hon tyckte att jag inte skulle stå på huvve i dag. Jag har lärt mig att nu alltid ha kameran med var jag än går. Men att sen då fota t.ex guldsmeden, glömde jag. Han såg så rolig ut i kaptenskavaj. Här då några av Jari Saaris smycken.


Ni ser att jag har dille på titan.

Ett collage av Jari Saari som ung. Här tycks han ännu tillverka väskor 
(där fanns väskor utställda som jag inte fota).

 Silvermus i guldost. Brosch? Borde ha frågat.

Snyggt! Men vad är månne den gulaktiga metallen? Borde ha frågat.

Där fanns några vitriner med kravattnålar. Antagligen gjorda för firmor. T.ex Fiskars sax. Och här längst fram liksom en kran. Borde ha frågat.

Jag hängde där nu inte så hemst länge. Den här utställningen var i Laterna Magicas "uudessa galleriassa". 

Klockan var väl typ 17.30 när jag stack så jag kom helt i tid till Arbis. Och i dörren till  aulan stötte jag ihop med Monsieur Mosander. Han hade bara målat fönstret och var nu på väg hem.

Min yogalärare titta på min tå och tyckte att jag inte i onödan skulle anstränga den med såkallade viniasor och som sagt att jag inte skulle ta risken att igen en gåg rasa ikull från huvudstående.

Jag skulle  via Stockmanns delikatess efter bl.a storbladig persilja och ärtsoppa. Klockan närma sig nio innan jag var hemma. Och så åt jag min ärtsoppa med KP. Hur trad och tråkig får man vara?

I MORGON
städ, antagligen Arabia och på eftermiddagen kommer Caro och Aron hit. Dom blir över natten för Sande skall på kryssning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar