söndag 10 februari 2013

JAG ÄR HELT MATT
Såg just på en Freddie Mercury dokumentär. Massor med nytt material.
Kunde knappt andas. Men nu skall jag återgå till gårdagskvällen.


EN JÄTTE TREVLIG KVÄLL
på Dennis. C och I var så glada. Och vackra.

Här har vi fått våra pizzor.

Min pizza. Vege.

Det togs också en bild av mig, men jag hade den där Marc Jacobs tröjan på mig. Den var tjock och dum och jag såg int speciellt klok ut. 
Ingen ville ha nånting efter pizzan så barnen gick hem till sig och T och jag var hemma redan 21-tiden. 
Jag titta på UMK:s början  och sedan då på Knausgård. Han verka lite olycklig. Jag vet att många har läst hans böcker. Dom är bara så tjocka. Borde man?


SLASKIG FASTLAGSSÖNDAG
Det blev inte Himmelsberget, men nog en liten pulkkapromenad med Salminens. Mofa blev hemmma och koka kaffe medan jag hade träff med dem i ändan av Pohjolagatan. Vår ända liksom. Sedan en promenad runt Trä-Kottby där det finns lite backar att åka pulkka i.

 Mamma.

 Aron och pappa.

Aron på Raunis.


SEN HEM TILL MOFA
som hade tagit fram fastlagsbullorna. 

 
 Två med mandelmassa, två med sylt.

 Aron äter en hatt.


FLICK BEBI KLÄDER
har i snart 30 år funnits i en låda.

Aron fick Caros brors bebikläder. Nu får äntligen lillasyster Caros kläder. Bra att man spara.


PÅ EFTERMIDDAGEN
promenera Salminens hem tillbaka och jag uppdatera med Coleslaw receptet. Senare trad söndagspasta och Freddie Mercury.

I morgon verkstad.


2 kommentarer:

  1. Jag tycker personligen att jag hade gått misste om mycket om jag inte läst Knausgårds böcker. Jag har nog ett par kvar eftersom jag bara läst dom tre första. Den andra är bäst enligt min mening so far, men man får nog mest ut av dem om man läser dem i rätt ordning...

    SvaraRadera
  2. Jag har beslutat läsa i alla fall den första. Om den inte ger mersmak kanske man kan sluta där.

    SvaraRadera