måndag 18 februari 2013

ALLA SOM TITTA UT
genom fönstret i dag såg säkert ett vackert vinterlanskap.

 Såhär såg det ut utanför oss.

Fin snö i träden.


LANDEKÖKET
rita jag rent idag. Jag tror det blir fint. Monsieur skev sen förklaringar och texter som hör i hop med bilderna. Vem som gör vad och bad om kostnadskalkyl. Inom april hade vi tänkt få det gjort.


SEDAN 66A
till Drumsö. Humor när bussen går från dörr till dörr. Det tar typ en halv timme. Stället heter Kellomiehet. Jag har skrivit om det tidigare. Nu behövde jag då ett t-lås till pärlhalsbandet. Jag hade sett att dom inte hade såsana på sin hemsida, men ibland finns där inte allt. Men nu höll det sträck. Dom hade inte t-lås. Bara lite konstiga. Men då var tanten fiffig. Hon sa att här finns ett litet armband och när du får rabatt blir det int alls dyrt. Ok. Jag tog armbandet och dessutom silkestråd att trä pärlorna med. Sammanlagt 14 €. Heh!


STACK MIG
till en K-kauppa på vägen till bussen. Appelsiner, banan och russin-nöt blandning. Och så direkt till verkstan.

 Gott!

Och så lösgjorde jag låset från det lilla armbandet. Fila, lödde lite och polera.

I morgon reparerar jag pärlhalsbandet. Här hemma - inte i verkstaden.


 DANSKA ARKITEKTHEM
skall jag kolla nu.
Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar