måndag 25 februari 2013

MIN VANA TROGEN
stod jag vid fönstret i går kväll och fick mig ett hjärtligt skratt. Månen såg så tokig ut. Den var full, titta rakt på mig och log. Monsieur måste komma och titta vad jag skratta åt. 

Ansiktet ser man i den suddigare månen.

Musta Pekka är en bra matbutik, men Alepa har bättre tulpaner. Efter fyra dagar brukar Mustas ren vissna. Men Tähtililjas råddtulpaner var bäst   : )

I dag måste jag dricka morgonkaffet vid sekretären. Why?

Het och bländande sol vid borden i vardagsrummet.



IDAG I VERKSTAN
två timmar. Sen sku vi efter Aron. Han såg oss innan vi såg honom.

  Jätte glad med röda kinder. 

Vi rita ett ansikte i snön. Jag rita ansiktet - mofa hår och öron.

Aron har fått lockigt hår. "Han liknar ju Tuomas Harpf", sa mofa. Det var en odåga på 60-talet som bl.a. fanns i en av Donners filmer. Hur som helst var lockarna tillfälliga   : )


TRAD
sill, nakkir, potis... Aron åt reippaasti. Han fick makaroni till sina nakkir. Och gurka. Caro var till frissan. Sande kom efter Aron sjutiden.

Om fem minuter Danska arkitekthem på Teema.
Adjö.

3 kommentarer: