fredag 8 februari 2013

JUST AN ORDINARY DAY
Vi beslöt äta lite tidigare i och med att Donner skulle vara gäst i Pixel. Dessutom kom Timo Harakka dit för att berätta om pjäsen om Björn Wahlroos som han skrivit. Vi har inte sett pixel numera eftersom den kommer på fredagar just då vi äter. Men Donner och Harakka ville vi se.

Dessutom blev vår middag lite speciell. Jag hade beslutat göra Coleslaw enligt Nylunds recpt den här gången. Jag har gjort Coleslaw enligt Gillas tidigare, men nu skulle jag prova det här. Med receptet kom en burk sellerisalz. Det var en julklapp. Och T tyckte vi skulle steka strimlor av forell och så blev det också batat. D.v.s en helt orange portion.

Forellstrimlorna ser nog mera ut som bitar, men sjukt gott var det.

Jag kolla nånting på datorn, T kolla nånting på tv och sen kom Pixel. Helt ok. Och  21.30 kommer Strada. Sen Skavlan med Paul Auster och Siri Hustvedt. Är det här stress. Jag vet inte.

Hur som hels, pizza med C och I i morgon. Dennis på Bulevarden. 
Min namndagsgåva åt far och son.

7 kommentarer:

  1. Coleslaw on mun lemppareita että repseptiä tänne jos oli hyvää :) Näyttää ihan mun ruoka annokselta tuo, namnam

    SvaraRadera
  2. OK. Tuon reseptin illalla : )

    SvaraRadera
  3. Skulle också villa ha receptet på coleslaw - H. Immu

    SvaraRadera
  4. Nåmen bra! Då sätter jag det på bloggen : )

    SvaraRadera
  5. Om du int läst Siri H så rekommenderar jag henne varmt. Hon skriver jätte fint.

    SvaraRadera
  6. Tack för receptet - h. Immu

    SvaraRadera
  7. Karin: Jo jag har tre Siri Hustvedt böcker. Jag tyckte mest om Vad jag älskade. Jag förstod inte varför hon skulle vara man i Sorgesång. Sommaren utan män verkade lite som en upprepning så den har jag inte läst. Däremot har jag åtminstone fem Paul Auster böcker i bokhyllan : )


    Immu: Varsågod : )

    SvaraRadera