måndag 11 februari 2013

HIMLEN
såg lite dramatisk ut, men ändå kom det ingen snö på dagen.

Uppe till vänster speglar sig sovrummets takfönster.

IDAG I VERKSTADEN
fortsatte jag med T:s bror Kajus nyckelhänge. Jag försökte först löda en ögla på hängets kant, men igen blev det kall-lödning.

Så jag lödde en hel ögla bak på hänget. Det gick bra. Keden har jag inte gjort själv.
Medan hänget var i polertrumlarn fortsatte jag med skrotskålen. Jag lyckades löda fast skrot riktigt ordentligt. Satte sedan den i sin tur i trumlarn. 

Och här då med bergstoppen av titan. På onsdagen skall den få ett zirkonöga och dessutom hamras. Kanske ännu lite poleras.

Också skrotsmycket skall behandlas med skavare och polerstål. Och med olika små saker som hör till hängborren.

MIDDAGEN
trad sill-nakkir, men dessutom stekta laxstrimlor och potis som blev över från fredagen.

I morgon bl.a. besök hos min gumor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar