onsdag 13 februari 2013

NÄSTAN HELT UTAN JOBB
Jag har en beställning, men den är först till sommaren. Och en gåva till min kund som beställer mest av mig. Men vad sen? Jo, igår fick jag en uppgift att trä om ett halsband. Det är ju roligt, men inte så kreativt. Därför kom jag iväg till verkstaden ganska sent idag.


IDAG I VERKSTADEN

fortsatte jag med stenbockshänget. Jag fatta in "ögonstenen" och polera och hamra lite.

Åsch! Baksidan fota jag ju inte.


MONSIEUR
hade då alltså gått igenom lådor i går och hämtade förutom uppgiften att trä ett pärlhalsband också enguldring jag sett att min svärmor ofta bar. Den är lite lustig. På klacken står det "Minne" (anser man). Men dessutom är ringen förminskad. Mitt bak finns en söm. Antagligen är hela stämpeln borttagen. Jag tycker att man kunde ha gjort det på annat sätt. Guld antagligen 18 karat. 

Så skulle jag putsa pärlhalsbandets lås. Det var lite konstigt och kopparn hade kommit fram här och där. Jag satt guldring och lås i polertrumlarn och då blev låset i princip helt koppar.

Jag kolla med Carcki att vill hon ha låset som koppar eller skall jag skaffa ett nytt. Hon tyckte att jag skall skaffa ett nytt   : )


FRITTATA
på gamla rester. Morötter och en enorm hög kål från fredagen, lök och en knackis. Utmärkt ondagsmat med vittvin.


TREME
strax. I morgon säkert ett par timmar verkstad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar