tisdag 12 februari 2013

IDAG
skall jag överraska er med två mycket intressanta bilder. Men före det en snabbtitt på min dag som inte inkludera något verkstadsbesök. Men jag har räknat med att få Kajos hänge gjort i morgon.


ELVA TIDEN
for jag till stan. Jag hade uppdrag på Stockmann. Bl.a skulle jag föra Caros dopklänning till Stockmanns SOL. Brodyren hade gulnat. Natutvis skall ett barn födas innan det döps, men nu är då klänningen redo. Alltså en konkret flick-klänning. Dessutom gudmor-uppdrag och egna uppdrag.


HOS MIN GUDMOR
satt jag enochenhalvtimme. Vi tala om krämpor och åt fastlagsbulle som jag hämtat. När jag gick hade det börjat snöa igen.

Och nu till dom intressanta bilderna.

Sej i kastrullen med vattenånga på linsen.

Katten som äter kokt sej.

Själv åt jag ärtsoppa. Roligt att ha katt, men nu är Båtsmansgatans golv färdigt så dom vill ha sin katt tillbaka. Antagligen blir det då imorgon. 

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar