onsdag 20 februari 2013

IDAG I VERKSTADEN
var jag för att bekanta mig med länkmaskinen. Jag har använt den två gånger. Varje gång lika svårt att kolla hur man gör. Dessutom har jag monterat ner såggrejen varje gång. Nu tänker jag låta den vara. Alltså jag får besök av Yvonne i morgon. Hon vill kolla om länkmaskinen är nånting att hänga i julgranen. Själv gör hon länkar med en borr liksom och sågar sen förhand. Men int vet jag om det här nu är på något sätt bättre.

Med den här gör man länkar.

Länkarna sätts i den fyrkantiga saken til höger och så sågar man med detta handtag.



DOM VASSA DELARNA
på stenbockshänget filade jag och det blev fula märken som jag visste. Inte snyggt! Nu tog jag det med till verkstaden och fundera vad jag skulle göra. Slutligen hamra jag med en speciell sak in ett mönster. Det blev bra!

Egentligen bättre än om det varit ohamrat   : )


HEM VIA ALEPA
Jag skulle de facto ha ganska mycket. 

Fin himmel just innan jag gick in i butiken.

KÖTT MED SAMBAL OELEK
blev middagen. Till det couscous. Där stod jag och stekte köttet i vår Swiss Diamond panna och nynna "Shine on you crazy diamond" och plötsligt märkte jag att jag glömt paprikorna. Dom som också skall stekas. Voj apua!

I stället färsk tomat och gurka    : /


OCH VAD NU?
T ser på tv på nånting som låter lite konstigt. Jag lova se på MadMen istället för på Treme i kväll.
Nå man sir sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar