söndag 24 februari 2013

EN LYCKAD FEST
och vi for hem när det var som roligast, d.v.s 23.30.

Kajos bor i Stensvik i Meritorni. Där finns ett festutrymme som vi har besökt tidigare.

 Ändå har något inredningsprogram från tv stylat det på nytt så det var massor trevligare än då förr.

 Värdparet Kajo och Hannele.

 Syskonen uppvaktar Kajo med en tavla med svartvita foton.

 Tobakspaus.

 Kajo gilla stenbocken.

Och så fick han fiskbestick och mycket annat.

Helt härlig mat som inleddes med trattissoppa.

 Ugnspotatis, vorschmak, öl...

Och till kaffet en så här fin kaka som Hannele "bakat". Det fanns två.

 Frida Mosander, en tant, Nora Mosander och hennes pojkvän.

Hannele bjuder cognac åt Fridas fästman Jocke. Mannen längst bak ville inte synas på bloggen så Christer håller kameran lämpligt. Nå, det var en vits   : )

Småningom trängdes alla i stället i det lilla köket och somsagt sa vi adjö halv tolv. Nylunds var med så vi for via Lönnrotsgatan. En fin fest, tack alla!


VÄDRET I DAG
var ju otroligt fint. Strålande sol och bara någon minusgrad, men varmt i solen. Och det droppa från taket. Ingen värre krabbis så det blev en skön promenad.

 Kolla skuggan av mina lockar i T:s ansikte   : )


SÖNDAGSPASTA TRAD
skall det bli nu. Sedan väl då Nyberg och kanske nån film.


SLUTLIGEN
Det var ju bra att det var casual så att jag inte hade min fina klänning. Till svampsoppan åt man rågbröd med smör. Jag habbla på något intelligent sätt så brödet föll upp och ner i famnen. Tänk om jag haft den nya klänningen. Det skulle ju ha varit katastrof!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar