onsdag 6 februari 2013

PINGLALEVERANSEN
gick bra. Kunden var nöjd. Vi hade träff på Universitets bibliotekets café. Min kund är mitt gudbarn. Hon drack kaffe jag drack grönt té. Jag fota inte varken caféet eller téet. Gudbarnet skulle bli där för att studera, medan jag gick till COS för att kolla klänningen. 

Den satt så fint. 70% rabatt. 23€.

Det roliga med den var att den hade ett stort knäppe. När man öppna kjolen kom inte benen fram, det var liksom ett veck   : )

STOCKMANN
natutvis följande. Tack vare dokumentären på söndagen ville jag ha Shine On You Crazy Diamond och Wish You Were Here.

 Den kosta exakt samma som klänningen 23€


Hur dom här bilderna hade fotograferats berättades det om i dokumentären.

Hur som helst skrevs stycket Wish You Were Here till Syd Barretts minne efter att han tagit en paha LSD trip. Plötsligt dök han upp i studion - dog inte förrän 2006.


STOCKMANNS DELIKATESS
beökte jag så det blev grillade hönsbröst. Dessutom Long Dog rödvin. Starkt, 14 %.

Snart kommer Torka inte tårar och sedan Treme.

I morgon verkstad på morgonen. Kaffe och bröd med. Liksom morgon shift. På kvällen yoga.  

4 kommentarer:

  1. fin klänsä, nu måst man ordna fest så att du har ett tillfälle att ha den :)

    SvaraRadera
  2. P tala om Kajos 60 års fest, men då kan den få rödvins och konjaksfläckar :/

    SvaraRadera
  3. spraya den med såndärnt tyg spray som gör att vätska rinner bort i droppar!! :)

    SvaraRadera
  4. Hmmm tja. Tyget blir styvt och månne det nu int blir fläck ändå. Men man kan ju ta det lugnt : )

    SvaraRadera