torsdag 1 december 2011

EN HEL BILD
i dag. Det var meningen att bli tre, men T var inte hemma så länge det var ljust, m.a.o kunde min nya fina rock inte fotas. Och så glömde jag att fota den krångliga stenen jag äntligen lyckades med.

Men det var roligt att jobba. Morgonsolen sken in verkstaden och jag lyssna på Bon Iver. Han kommer till Flow nästa sommar. Månne  man borde...

KRÅNGLIGA STENEN
kunde inte ha "tjock" silver tråd runt. Jag prova med olika tjocklekar, men dom gled av och an och t.om bröts. Jag prova med en gammal filigranstump ja hade från skoltiden. Det såg fint ut, men stor risk att den inte sku hålla. Till slut drog jag en tråd till 0,5 mm tjocklek och satt den dubbelt. Det blev bra!

KUNDEN I SALZBURG
har berättat enligt vilken skiss jag skall göra hennes hänge. Jag börja på det i dag också. Såga ut delarna. Ett a i silver och själva plattan av nysilver.

PÅ EFTERMIDDAGEN
hann jag ännu stryka paltor till lördagen loppis. Och yogan kändes riktigt bra. Visserligen var Monica sjuk - drog bara mantran med oss och gick hem - så jag kunde inte berätta att sittasanor är illa för mina vrister. Det betyder att mitt yogapass blir lite kortare tyvärr. Och inte kunde jag ju stå på huvudet heller. Borde jag ha bett den där gubben som yogar bredvid mig om hjälp  : )

Så här sent orkar jag inte med soppa mera. Det blir säkert té och feta och oliver och knäckebröd.

I MORGON
Blomsterfonden på morgonen. Det åldringshemmet finns alltså här i Kottby. Sedan skulle det ju bli bank med gudmor, men nu blir det tandläkare. Hon bröt alltså en framtand den där natten här för några dagar sen när hon föll och nu märkte hon att det faller bitar från tanden bredvid. Å andar sidan finns hennes tandläkare helt nära Aktia på Mannerheimvägen så om hon orkar kan man ju slå två flugor...
Men nu är jag te´snål.
Adjö!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar