onsdag 28 december 2011

EN UNDERBAR MORGON
som skulle bli en jättefin dag! 

Solen sken så fint in på julgranen.

Tiotiden gick jag till verkstaden.

Temperaturen snäppet under noll

och strålande sol.

CAROS DOCKSKÅP
grävde jag fram först. Hon skall bli kreativ. Göra nånting fint med dockskåpet. Pintaremontti, sa hon.

TOM WAITS
spelade jag sen. Fyra pärlor, men också dom andra kommer snart att öppna sig  : )

REPARATIONER
stod på programmet idag. Jag började med Hilkkas stenar. Det skulle vara nånting helt annat än hon faktiskt sa. Nå, bra att det inte var en julklapp. Såhär skulle det se ut. 

Hoppas jag. Leverans i morgon.

Reparerade sen ännu en ring och ett halsband och recycla ett armband och ett hänge.

JULKLAPPARNA KOM
Brio-tåget riktigt hemlevererat. Och Tättäs och min julklapp. Ingen bok eller parfym i år utan en flatscreen stod på programmet. Vår tv är stor - men liksom stor på alla håll och kanter. Så julklappen var en tv. Tättä skaffa i dag. Samsung 40" ultraslim. Vi får den på fredan. Aron firar nyåret hos oss. De skall bli roligt att packa upp tåget tillsammans med honom.

ETT PAR KILON EXTRA
efter julen har inte med maten att göra utan med gottbordet. Russin och nötter, gröna kulor och Twist från Tallin-båten. Och så hämta Caro en ask chokladkonfekt. Jag bara proppar i mig. Men när julen är över är gottbordet tomt och då kan man lämna bort ett par smörgåsar och sen är allting frid och fröjd igen.

APROPÅ FRID & FRÖJD
var det här Gillas julklapp i år.

Där står:  Frid och fröjd. Lugn och ro.

PÅ HÖSTKVISTEN
kom Caro med en svart rem och fråga om man kan fästa nitar på den liksom till ett armband. Aj hur skall nitarna se ut, fråga jag. Hitta på själv, sa Caro. Nu fick hon som tilläggs julklapp armbandet.

Nå, nitarna blev ju lite speciella.

AV FÖREKOMMEN ANLEDNING
får jag väl inte kommentarer av Anni på en tid. Hon har just blivit mamma. Voj nej, nu blev jag rörd  : )  
Grattis!

2 kommentarer:

  1. Tack! :) Vi är äntligen hemma efter nästan en vecka!! Huh. Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Det måst ha varit ett "äventyr". Berätta nångång.
    Gott nytt år till mamma, pappa, barn : )

    SvaraRadera