måndag 19 december 2011

DET BLEV EN TREVLIG DAG
Jag börja med att reda  upp min sekretär. Nu har jag koll på julklappslistor, göralistor och gudmorpapper. T tyckte att värst vad du stökar  : )
Jag ringde posten och valde numret för svenskspråkig service. Inte så lyckat, men jag tyckte bara synd om dem. Jag tala med gudmor och ringde sen podologen på Museigatan att är han där? Jo mellan fyra och fem, sa han. Jag kolla med Yvonne och det gick bra med ett Silverform besök kl 17. I dag var det ju nästan ljust mitt på dagen så när jag gick av och an till verkstaden var det blå stund.

ANTTI HAKALA
alltså podologen, ville bjuda mig på kaffe och jultårta, men jag sa att jag inte hinner, att jag vill bara ha mina skor. Nå det var lika långt som brett, han prata och prata och snart hade 20 min gått. Men han är ju en positiv människa. Jag fick mina tre par skor med för vart och ett par specialgjorda stöd.

Här är mottagningen på Museigatan...

och såhär ser handgjorda fotstöd ut. (Svårt att fota svart läder).

SILVERFORM 
är butiken och verkstaden där Yvonne jobbar. Det är hennes eget företag. 

På väg till Hakala vinka vi åt varandra genom fönstret och när jag kom tillbaka fick jag glögg och pepparkakor. Vi tala om Philip och om smycken och om julen. Det var en skön timme. Tack Yvonne!
Hemma fick jag korv och öl och såg sen på Anne och Hanna.

DEN HÄR REKLAMEN
är så bra att jag nästan köper en Samsung Galaxy Cover. 

För det första är den snygg. För det andra har den bra rubrik. För det tredje finns där en lien text: "Geggamoja. Ett ord som låter ungefär som det smakar. Vad heter det på franska?" 
Jag älskar den där texten  : D Visserligen är det en telefon med allt från Google till annat fanskap, men ändå...

VÁCLAV HAVEL
- en både klok och sympatisk man - finns inte mera. Han var inte bara statsöverhuvud,  han var också författare och dramatiker. Under hela 90-talet var han aktuell som president både för Tjeckolslovakien och senare Tjeckien. 1992 var han på besök i Finland, på Salutorget.

Och vem är den trevliga mannen som står bakom Havel och ler  : )

TIDIGT UPP I MORGON
Smyckeleverans kl 8.30 och sen en låååång dag på stan.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar