lördag 3 december 2011

DÅLIG NATT
så det var inte så svårt att stiga upp. Ändå blev de så kiiru att jag var helt utan make up. Och när vi kom efter Caro hade det gått på samma sätt med henne.

VALTTERIS LOPPIS
är lite si-så-där. Ändå är vi där ett par gånger per år. Där är en speciell stämning, trots ett klienetel av fina damer och herrar till - hur skall jag säga - "mindre fina". Men också konstnärer, hipsters och tv-kändisar.

En gumma som köpte nånting i början sa att "kiinnitin huomiota tähän tyttöön kun hän on niin nätisti puettu".

Kaffekokarn som jag värmer citronsyra i i verkstaden har fått sprickor och tätningen runt plattan faller bort. Jag köpte den i tiderna på Valtteri.

Nu hitta jag en ny för 3€!

Här säljer man möbler.

Här Valtteri utanför.

Att hyra ett bord kostar 28€. Jag har aldrig på riktigt förtjänat massor, men det är ganska humor att vara där.

ATT BYTA UT CARO MOT ARON
var roligt. När Aron såg oss tog han sin backhopparställning. Böjer sig framåt och sträcker armarna bakåt. Knäna lite böjda och så kommer han springande med små steg  : D  Han är så söt! Finurliga minen på hela vägen i bilen. Fast vi inte ha setts på många veckor blev han snabbt igen van att vara här. Han hade inte sovit på dagen så vi tidigareställde vår laxmiddag. När Caro skrev på sin blogg att han "slänger omkring leksaker när han är trött" undra jag vad hon mena, men nu gjorde han just så. Sen satt han i sin badibunkka och lekte en stund. Välling och tandtvätt och ganska snart godnatt.

HELENIUS MATCH
vid typ midnatt. Tur att vi inte har maksu-tv så att jag inte behöver vaka  : ) 
Matchen kan man säkert se i morgon på nån vanlig kanal (hoppas jag).

2 kommentarer:

  1. Om jag skulle ha varit kund skulle jag på långt håll ha bongat vårt bord! Det ser ju jätte fint ut!!!! :)

    caro

    SvaraRadera
  2. Nåjo, det tycker jag nog också : )

    SvaraRadera