fredag 30 december 2011

FREDAGEN
har nu definitivt blivit min städdag. Jag har jobb i verkstaden, men det skall vara nånting verkligt kiiru för att jag skall gå dit. Perfekt vecka. Tre och en halv dag jobb - en halv dag gudmor och fredag städ och matuppköp. Aj vaddå vanor? Bra att ha. Men som sagt, blir det kiiru kan jag bra vara i verkstaden.

MY WEEK WITH MARILYN
är en film som har premiär i dag. Jag har lite Brigitte Bardot och Marliyn Monroe dille. Jag vet int. Varför? Jag har böcker om dem båda. Har sett deras filmer. Många flere gånger. När jag såg filmen Gainsbourg var jag livrädd hur jag skulle kunna godkänna Laetitia Casta som BB. Men hon var bra! Skall jag nu våga gå och se denhär filmen? Tänk om Michelle Williams är paska.

LEVERN BLEV RENSKAV
för redan andra gången hade inte MustaPekka lever. Man himlar sig! Jag påminde T om att han fått ett vin "lämpat för vilt" av Gilla till julklapp. Så det blev renskav.

Som jag här demonstrerar.

 Denna potatismostrott är från Skatan - säkert från 1920-talet.

Gillas viltvin.

Jag servera mig. Hade inte alls tänkt fota en portion. Ändå ser den ju fin ut  : )

ARON FIRAR NYÅRSAFTON HOS OSS
Det roligaste är att vi fick Brio-tåget så han har nånting nytt här hos momi och mofa.
Ändå gör vi väl inte något större nummer av nyåret. Visserligen skjuts det ju raketer redan efter kl 18, men vi äter säkert trad lax och beter oss som när han annars är hos oss över en natt. När Aron är här har vi ju nolltolerans vad promill beträffar. Nå vad gör det, vi kan ju sen på nyårsdagen ta "kaksin käsin".

DAGENS JULGRAN

2 kommentarer:

  1. Har ni någon gång provat på att ta till kycklinglever? Finns som frysvara. När jag känner för lever (alltid "Babbens lever" - med purjo och fiddgräl) använder jag numera den. Blir jättefin gåsleversmak. Mild och mör och rar och fin och god och snäll och delikatessig. (Används också i min julpate'. Då är den helt patetisk.) Med lever av kyckling blir man en lyckling!
    Gott nytt år önskar jag dej och de dina och alla dina blogg-läsare.
    Tante Gurli (igen ett annat namn.. kärt barn osv.)

    SvaraRadera
  2. Det är nog lite så att det skall vara trad nötlever, men tack för tipset : )

    SvaraRadera