måndag 30 november 2015

Till Helenahemmet

i dag. Där var samma Kenneth som hjälpte henne flytta från Kronohagen. Och en finskspråkig gubbe. Dom tog en stol och ett glasbord och en fin skänk med lådor i. Jag tömde dom. Sen gick vi opp på vinden efter ett skåp Margareta haft en längre tid. Jag fråga om han ville ha pengar för det här, men han sa att nej att han säljer skänken.

Jag kom hem via Alepa och Monsieur for till tandläkarn och jag gjorde en massa saker. Vek byke och bädda och drack ännu en kopp kaffe och skrev dagbok och vad jag nu gjorde. Såg från fönstret hur Monsieur kom hem.

Sen blev det jätte god mat som jag laga. Sill och tonfisk och potis och rödbeta och ätiksgurka och smör och knäckebröd. Jag läste KP.

Jag fundera sen vad jag sku laga för julkort. Få nu se... 
Sen kom Sam Yaffa.

I morgon till stan med Monsiuer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar