onsdag 11 november 2015

Jag skulle

träffa Gilla i dag. Eller heter hon Gunilla? Vi hade träff utanför Ateneum, men hon stod inanför dörren och vinka. Vi skulle gå och se på Henri Cartier-Bresson. En duktig fotograf. Han var född 1908 och dog 2004.

Dom här bilderna fota jag, men sen kom en vakt och säga att man int får fota så jag fota int sen mera. Vi var där två timmar.

Sen gick vi till Stockmann för jag skulle ha plåster från apoteket.

På Skiffers fick man sjukt goda pizzor. Gilla fick med vilda tomater, olivolja, örter och vitlök. Jag fick getost, jordgubbar och pinjefrön. Och öl. 
Men jag glömde ju att fota   : ( 
Så går det alltid... 

Vi var dom första som kom dit. Sen plötsligt var den lilla restaurangen full. 
Vi betala och gick ut. Vi kom överens om att inte köpa julklappar i år. Kalle är Gillas gudbarn så han får igen en stor whiskyflaska. Gilla tog en buss. Jag tog en buss.

Monsieur satt hemma och åt när jag anlände. Han sa att hans mat hade varit god   
: )

Först svara jag på Gillas textare och sen på Helens gmail. 

Först blogga jag och sen såg vi på en film som hette Koukussa och vad gör jag månne nu? Bloggar...

I morgon skall jag föra kläder till Emmaus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar