lördag 21 november 2015

I dag då

tidig  frukost - eller vad då tidig - och sen dammsög jag.  Tretiden sku vi vara på Solhälla. Där var också en Lasse Grönroos mamma som vi ofta sett på Bodö. Hon bor på en liten holme nånstans utanför. Där var hon ofta med sin väninna. Då fanns det väl inte ännu ström... Det var Lasse Grönroos dotters famo. Dom baka pepparkakor i det lilla bordet där vi också baka. Här några bilder.

 Mofa bakar pepparkakor.

 Här då Lasse Grönroos mamma.

 Ha ha ha! Panda är helt nermjölad     :  )

Här skall vi småningom få julglögg och dom bakade pepparkakorna.

Sen såg jag en flicka. Eller en tant. Hon hette Camilla och hade bott på Pörtö. Hon var kusin till Ryynänens.  Hon brukar träffa dem ibland. Bodde i ett hus som Fagerströms hyrde åt dem. Hon hade gått i Kottby lågstadie. Först var det ett gammalt hus och nu är där ett nytt som väl byggdes på sextitalet. Kalle och Caro gick där sen. Dessutom hade hon bott på Forsbyvägen i nån mindre lägenhet än vår. Alltså i samma hus som vi. Hon kom ihåg att vi bott på Kajsaberget men jag berätta sen att vi flyttat till Bodö. Heh! Hoppas man ser henne igen. Hon var famu till Joona som Panda brukar leka med    :  )

Sen gick vi hem över sportplan. Det var kolmörkt.  Caro och Aron dök upp. Panda och Aron fick varsin plocktallrik. Sen börja jag med maten. Laga tre portioner Ciciliensallad åt Caro, mofa och mig. Barnen fick köttbullar och potismos som var från Ikea. Man fick rödvin och sen kom plötsligt Skavlan, men där var ingen bekant utom den sista personen som var  Naomi Klein som hade skrivit en bok som heter No logo och finns i vår bokhylla, men jag tror att Monsieur aldrig har läst den. 

Caro hade lullat sina barn långt före det och sen fick vi natt te´.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar