fredag 27 november 2015

God frukost!

Också Monsieur uppskatta. För några dagar sedan kom det en ny Viini-tidnig. Jag satt och läste den med gott kaffe. Men det dabbiga var att också Husis hade kommit. Det såg vi ju inte förrän vi for till Musta.

Sen kontakta min bror att om jag kan ställa upp nästa onsdag på Helena hemmet. Någon ny tant vill ha hennes rum. Så min bror och Anneka och jag går dit och sen kommer väl då nån man efter hennes saker. Jag gav åt henne en gång till julkapp en skiva som hon alltid har tyckt massor om. Den heter Morning has broken och det är Cat Stevens som sjunger. Vi skall spela den på hennes begravning.

Monsieur gick till bilen och jag gick till bilen och så for vi till Musta. Först köpte han vin från Alko och sen kom han till butiken och vi köpte faktiskt ganska mycket. 

Kalle kontakta. Han beätta att han skall fara till London i morgon. Dom skall säkert på en enorm konsert.

Jag trodde att jag sku hinna äta jugurt, men det lyckades inte. Satte på mig yogakläder och tog ett äppel och fick en buss med en rolig man som körde. Men jag hade glömt Claes Andersson boken hemma. Det regna när jag steg ut ur bussen och jag sa hej då åt chauffören och han sa hej då åt mig. 

Vi var bara fyra stycken på yogan.  Efter yogan sade jag adjö. Monica gjorde så där som Sam Yaffa brukar. Jag gjorde lika. Men bara en yoga till före julen. 

Hemma satt jag byke i pikakone och sen i dusch och sen kom efter nio som vi såg bara halva för sen kom en film som hette The Wicker Man. Uggeldal hade gett fem stjärnor till den. Vi såg den men den sluta nog lite underligt...

I morgon skall jag säkert dammsuga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar