fredag 6 november 2015

Monsieur

steg upp typ någå sextiden och jag sjutiden. Jag tvätta hår och han for till Solhälla. Pappa var på en kryssning så mofa fick gå dit i stället. Panda fick goda smörgåsar och kakao. Kanske. Solhälla hade sen gått på Elma mässan. Också Panda gick dit. Hon fick klappa en ko. Dom hade fått biljetter av Sande.

Sen kom Monsieur hem. Här fick han god frukost. Jag for sen pikku hiljaa till stan. Tog metron till Kampen och där såg jag dom här roliga typerna.

Vi såg sen på tv samma grej, men då var där såååå massor finlandssvenskar.

Kolla det ena och det andra och hade med en lista för jag sku köpa Omo och vitaminer. Aj jo, köpte en glasspinne. 

Hemma sen dammsög jag först och laga sen maten. Igen en gång hönsgryta. Strax efter fem kom Caro och Aron och Panda. Jag satte på ris och laga sallad och duka och strax satt vi där och åt. Det var roligt. 

Mofa gick på datorn med Panda och jag duka av. Sen bädda jag soffasängen och Panda var i duschen och sen lulla mamma henne. Aron satt i soffan med sin dator och jag satt bredvid honom. Sen tyckte mamma att han sku gå i duschen och jag laga ett gott bröd åt honom. Han fick också vatten. Och sen somna också han i soffan.

Vi såg ännu på nenäpäivä. Jag koka te´åt oss. Mofa hade gått och sova. Nu släckte Caro tv:n. Och jag säger väl också godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar