onsdag 18 november 2015

Med buss

till stan. Satt där och läste Claes Anderssons Bakom bilderna. Steg av vid en hållplats. Det regna. Jag kontakta Kalle och han kom ner. Hämta två korvar. Dom som blivit över. Men han hade lite bråttom så han gick upp tillbaka. Jag tog fram mitt paraply och promenera till Stockmann. For opp till åttonde och åt glass och läste Bakom bilderna. 

Jag undrade sen vad jag skulle ha från kosmetikan, men kom inte ihåg. Sen saker från apoteket och sen mat från delikatessen. Men tyvärr var inte Alko öppet. Stängt för ett par dagar. Så jag gick då genom tunneln till en annan Alko. Jag var sur. Kom sen hem med 72:an. 

Monssieur tyckte att jag borde ha köpt bröd, så jag gick till Siwan. Fick ett gott bröd...

Vi fick en lur och sen kom nyheter och sen börja jag med frittatan. Den blev riktigt god! Vi åt och lyssna på Van Morrison och sen kom Koukussa och sen nyheter och sen tians nyheter.

Sen skrev vi ostoslista för morgondagen.

Jag skall träffa Yvonne klockan 17 i hörnet av Eriksgatan och Georgsgatan och sen skall vi äta i hörnet av ett hus och sen skall vi gå och se på Shirly Valentine. Hoppas det blir roligt    : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar