söndag 8 november 2015

Farsdag

i dag. Jag steg upp halv åtta. Laga frukost och halv nio väckte jag Monsieur. Pikku hiljaa steg han upp. Han fick ett fint kort av mig. Gåvorna skall jag fota i morgon.

Småningom tog jag fram kärl och sen blev det lax och potis och mera mat. Sallad och honungsmelon skivor. Jag gick i duschen och satt make up. Hela familjen Salminen hade varit och simma. Dom kom småningom och Kalle meddela att han var lite försenad. Han dök upp och här en bild av hela porukkan.

 Trevlig familj.

 Här har pappa fått ett paket av Kalle.

Men tyvärr. Ingen bild av det dukade bordet. Ingen bild av gåvobordet. Ingen bild av lax och dylikt. Ingen bild av kaffet, tårtan, vaniljsåsen och glassen som Kalle hämta...
Tyvärr. Hur kan man vara så konstig.
 
Här skojar Amanda med Kalle.

Kalle och jag fick ännu ett glas rödvin och titta på Solsidan. Sen fick han en enorm bok av pappa och packa sina saker och gav sig av. Jag vinka från fönstret. Inga gatlyktor brann. Det gjorde dom inte heller när Salminens for.

Vi titta sen med Monsieur på en film som hette Lamb of God. Helt ok. 

Vad gör jag månne i morgon.
Måst fundera...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar