lördag 14 november 2015

I går

var det frukost på morgonen och sen skulle jag dammsuga.  Men Monsieur tyckte att jag först sku gå i duschen och sen skriva lista och sen fara till Arabia Kenter.  Vi for via Emmaus. Men i Tokmanni fanns ingen golvtrasa men nog gravljus, batterier och fröbollar.

Sen till nedrevåningen där vi köpte massor, men jag hade glömt listan hemma   : (    Monsieur köpte lax och vin. I ändan av gången finns fortfarande stället där man skall lotta och där köpte jag också frimärken som jag skall sätta på ett brev till Emil som fyller två i morgon. Kalle är hans gudfar så också han skall dit. Nora ringde och berätta att hon nästa år skall börja studera på Perho   : )

Före det dammsög jag. En timme eller lite mera. Vi åt god mat som jag lagat. Höna med lök och quinoa. Sen klockan nio kom en film som hette Rat Pack. Den höll på till lite före elva, men där emellan titta vi på Jörn Donner hos Skavlan.

Tjugo över elva hade ännu alla våra grannar ljust. Det brukar dom inte ha.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar