söndag 15 november 2015

Jag blev väckt

av Monsieur och fick kaffe och ägg och bröd. Jag läste Husis om det förfärliga som hade hänt i Paris. Hur månne alla familjer skall ta del av sina döda ungdomar...

Jag bädda och var i duschen och sen gick vi ut. Längs med en väg ner till Limingovägen och över en bro.

Sen gick vi genom en skog och längs en väg och förbi Kumpulas simställe och förbi kolonistugorna och sen över vägen och längs en annan väg och till Ormhuset där Caro och Amanda var och simma. Jag tog kontakt och dom sa att kom hit bara. Amanda var så glad. Sen kom mofa emot. Han hade varit efter muminkarkkir. Sande och Aron vänta i bilen utanför. Dom hade varit på Monster Jam. Aron fick två muminkarkkir, men sen ville han också ha pepparkaka. Ha ha ha! Vi vinka sen åt dem när dom for. Dom sku till Sussu på födiskalas. 

Caro berätta om ett hus som dom tagit bort rappningen på. Det var inte ännu färdigt men småningom. Liksom ett stycke därifrån.

Sen kom vi hem. Jag fick en lur. Monsieur hade tagit en lur tidigare. Min klocka ringde 17.30 och jag laga mat åt oss. Lax och pasta. Vi åt. Jag läste ett stycke ur en tidning och ett stycke ur en annan och sen kom Arto Nyberg. Jonas Sivelä var den sista som intervjuades. Berätta helt ok saker. Bl.a. att 11.9.2001 var det inte nån utomstående som attackerat. Dessutom spela Nyberg hans Elvis låt. 

Sen kom nyheter och sen Solsidan och sen sku jag laga ett Emil-kort som jag fortsätter med i morgon.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar