lördag 7 november 2015

Lite före åtta

hörde jag ljud nerifrån, men låg där ännu tio minuter. Sen gick jag efter min morgonrock och barnen var glada. Koka ägg. Satt på kaffe. Laga gurka, äppel, rostade bröd och ägg åt barnen. Och kakao. Jag hade kokat fem ägg. Och nu tog jag då fram resten och koka mera kaffe. Mofa kom ner. Caro låg nu där ännu och drog sig. 

 Här en bild av Aron.

 Mofa och Panda i köket.

 Mamma gör en lustig min och har Amanda i sin famn.

Mamma gick sen ut och springa. Jag var väl med barnen. Kanske mofa också. Mamma kom tillbaka efter en halv timme och gick i duschen. Sen koka jag gröt åt barnen.

 Jag tar alltid sånhärna bilder av Amanda. Alltid lika söt.

Sen kom pappa efter dem.  Dom sku gå till Elma-mässan. Också Kalle skulle dit. Vi gick sen till apoteket med Monsieur och via Alepa hem. Jag fick en lur. Monsieur duka och tog fram pannor och kastruller. Jag stekte gäddan. Den blev sen länge i pannan och koka. Laga kantarellsås och koka potis. Monsieur stekta brysselkål. Det blev riktigt god mat!

Monsieur diska. Jag satt en stund och lyssna på gamla stycken från Önskekonserten. Sen titta vi på Madmen. Sista delen. Men det finns väl ännu två...

I morgon skall vi fira farsdag     : D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar