tisdag 1 december 2015

Till stan

med metron. Vi for till Kampen. Sedan promenera vi längs Fredriksgatan. Där såg Monsieur en fin butik som sålde nya och gamla skivor. Han tyckte att man borde fråga om Van Morrison har nån ny skiva. Det hade han inte, men nog den här.

Här är han ännu på riktigt ung.

Sen gick vi lite vidare och jag ville ha vihreä tee neljä marjaa, men det har dom inte mera. Alltså i butiken på Fredriksgatan. Nog ändå på Stora Robertsgatan. Jag skall gå dit pikku hiljaa...

Sen via Yves och sen till Stockmann. Vi skulle ha massor från delikatessen. Jag fick en glass och sen gick vi ut. Längs Espen. Tog ett foto.
  Fin bild, men en dum roskis.

Vi gick ner till Rasmussen. Jag fick en ny fin sten åt Emma. Sen såg vi hur ettan kom och sprang till den. Vi åkte länge. Kom hem.

Vad månne Monsieur gjorde sen? Laga väl mat åt sig. Jag åt väl ärtsoppa. Jag ringde sen min bror och sa att jag blir lite försenad. Vi skall nämligen till Helenahemmet och tömma Margaretas rum...  
Men vi får också mat   : )

Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar