lördag 14 november 2015

För tredje gången

uppdaterar jag i dag. 

Jag gick ner och koka kaffe.  Satte på Muistojen. Tog fram bröd och koka ägg. Småningom kom Monsieur ner. Titta in. Vi kramades. 

Sen konstatera han att det hade hänt nånting fruktansvärt i Paris. 127 personer hade dött. Isis hade överraskat på fem, sex ställen. Helt hemskt.

Vi åt vår frukost. Jag skrev dagbok och läste Husis. Monsieur tog en promenad och gick till bibban. Jag vattna blommor, gjorde det ena och det andra och tvätta mitt badrum. Sen i duschen och sen blogga jag. Sen kom Monsieur hem och han fick en lur och jag fick en lur.

Monsieur gick av och an till Siwan. Sen blev det god mat. Lax, brysselkål, potis, sallad... Och Frontera. Vitt. Här en bild.

Lax med frön och potis och brysselkål med vitlök och gul paprika och sallad. Gott!

Sen såg vi ännu på nyheterna. Nu tänkte vi se på Monsieurs nya film La Grande Bellezza. Den är säkert bra!

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar