måndag 31 augusti 2015

Jaha!

Vad har jag då gjort i dag? Undrar.

Satt på morgonen en stor handduks- och lakanmaskin, läste torsdagens Hufvudstadsblad, tala med min gumor, Anna kolla om jag kan komma på fest till henne på lördagen - jo det kan jag...  Alla tre Aalto-böcker finns i den tjocka boken på mitt nattygsbord eller vad det nu heter. Borde jag läsa den sista? Håller på med Ottos liv. Borde jag läsa sista Knausgård? Ja ja.

Sen gick jag ut för att stavgå. Kom plötsligt till ett hörn då det börja regna. Till och med liten åska. Gömde mej under ett tak. Sen kom solen fram och jag gick vidare. Stavgick. Runt Koloniträdgården. Sen till Alepa. Sen hem...

Hemma fanns det sen en extra gäddfile´som jag stekte. Och plötsligt märkte jag att jag missat Droger i Finland så jag kom hit opp och titta på den. Hasch och sånt på 60-talet. Verkligt intressant!

Och vad gör jag nu?
Bloggar.

Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar