tisdag 4 augusti 2015

Högholmen

blev det i dag igen. Dom hämtades hit halv nio och fick plocktallrik och mofa och jag frukost med kaffe.

Sen var mofa och barnen på datorn och sen fick dom gröt och sen for vi iväg. Det går snabbt att ta sig till parkeringsplatsen, men sen skall man gå över en ö och sen skall man köpa biljetter och sen skall man gå över en bro och sen är man på Högholmen. Det var riktigt roligt. Ändå fota jag inte alla djur som senast då i april. 

 Här går vi över bron.

 Aron speglar sig i fönstert. Det fanns en tiger där inne.

 Amanda kollar en lustig boll.

 Här ser hon på en tigerfamilj av mässing.

 Vi gick vidare och titta på en påfågel.

 Vad månne Amanda leker?

 Jag undrar vad det här var för en örn. Men tyvärr är barren skarpa och örnen suddig.

Där fanns ganska många finlandssvenskar. Också tanterna där bakom var finlandssvenska.

Och här då någå apmöss eller vad det nu var. Dom fanns där i orm- och krokodilstället.

Då hade Amanda ren somnat. Aron hade fått en slickepinne som han sen int ville ha så jag fick den. Vi kontakta sen mamma och hon kom ner på gården och tog hem barnen och vi for till Musta och köpte vägkost för morgondagen. Och jag satt den enorma slickepinnen i roskis.

Jag fick sen en lur och Caro tog kontakt att nu har Aron lärt sig cykla! På riktigt! 
Jag fick sen ärtsoppa och vek sen kläderna som skall till Emmaus och sen andra kläder som också var tvättade. 

I morgon skall jag säkert opp kl 06 för jag skall tvätta håret och sen dyker väl barnen upp 08.30

Godnatt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar