fredag 7 augusti 2015

Till Fölisön

i dag. Men på natten efter klockan fem kom det ett hurja åskväder. Barnen hämtades 8.30 och dom fick plocktallrik. Mofa fick kaffe och sånt och jag fick kaffe. Sen bytte vi om och han gick på datorn med barnen och jag till köket och åt min frukost.

12-tiden fick Aron och Amanda gröt och sen gick dom ner å gården. Och efter typ någå tjugu minuter gick jag ner. Det fanns maito i Amandas tuttflaska. Men jag gick för att köpa mera. Det var ju fiffigt!

Här lite bilder.

 Ett fint hus med mossa på taket.

 Mofa med Amanda.

 Amanda.

 Aron och Amanda.

 Barnen äter.

Ett konstigt hål i marken.


 Rara barn   : )

 Amanda kastar väl en käpp och Aron har hittat en flaska.

 Amanda kollar gäss.

 Amanda hittar konstiga bubblor.

Mofa med Aron och Amanda i vagnen.

Vi köpte glass. Först åt jag min Kingis och sen ville Aron int mera ha sin chokladglass och Amanda såtte ner sig helt. Liksom bara sig själv... 

Jag tog kontakt med Caro som sa att hon kommer med samma buss som i går.

Vi sa adjö och for hem efter listan och sen till Musta. Först en Cole slaw med gott bröd och sen en designad gryta och sen kaffe med portvin och Ellen Svinhufvud-kaka. Det här skall vi bjuda Nylundar och Mosandrar på på söndagen. 

Vi har då alltså barnen här sista dagen i morgon och sen far vi till lande kanske med 17.15 båten.

Nu skall jag då avsluta.
Adjö!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar